Vero, True Social


Vero de nieuwste concurrentie voor de sociale mediakanalen

 

Je zal wel al gehoord hebben over het ‘nieuwste Instagram’. Een app die zonder algoritmes, noch advertenties werkt. Fieuw…dat werd eens tijd! We zullen jullie even uitleggen hoe de app precies werkt. Een handige tool om te gebruiken in de communicatiewereld! 

 

Deze app wordt gezien als een samenvoeging van Instagram, Twitter en Facebook, maar persoonlijk vind ik het meer op Instagram en LinkedIn lijken. Je kan op dit platform foto’s en video’s plaatsen, maar ook films, muziek, boeken en plaatsen kan je delen met je volgers. Het is zo dat je voor elke post die je plaatst, kan kiezen wie het te zien krijgt : je goede vrienden, vrienden, kenissen of volgers. Dat is juist het deeltje dat de app op LinkedIn doet lijken.  

 

vero+social+media+app+why+vero+is+here+to+stay+vero+vs+instagram+joel+nsadha+photography+natgeo+national+geographic+

 

Het grote verschil met Instagram is dat Vero géén algoritmes gebruikt, maar alles op chronologische volgorde weergeeft. Vero is ontworpen om een ‘relationship first’ sociaal netwerk te zijn, om dat te bewijzen laten ze geen advertenties verschijnen op de app. De app zet daarbij heel hard in op privacy, iets wat al eerder een issue was voor Facebook. Wat je publiceert op deze app kunnen andere gebruikers niet downloaden, noch delen. Alleen jijzelf kan je eigen content op Facebook en Twitter met jouw vrienden delen.  

 

vEZQg5VRra2H80bPP_0RU566hVU 

 

Eigenlijk bestaat de app al eventjes, maar kreeg pas dit jaar een grote boost aan gebruikers. Door de grote overvloed aan downloads lagen de servers zelfs even plat. Oepsie… Het goeie eraan is dat Vero degelijk wel op de nummer 1 van sociale media apps staat. Ik heb de app gratis kunnen downloaden, maar dat blijft niet lang meer zo. Het zou na de eerste miljoen downloads al betalend zijn, maar doordat de app even niet werkte, hebben ze de periode verlengd. I would HIGHLY recommend you all to download it ASAP. De app moet natuurlijk geld opleveren en aangezien ze geen gebruik maken van advertenties moeten ze het geld elders zoeken natuurlijk.  

 

De founder en CEO van Vero, Ayman Hairiri, is een 39-jarige miljardair uit Libanon. Hij stond jarenlang aan het hoofd van een familiebedrijf in de bouwsector, maar die is in 2017 failliet gegaan. Hij wou een nieuwe app starten, uiteindelijk VERO geworden, omdat hij zich ergerde aan alle advertenties op de andere sociale mediakanalen. Wat eerst begon als een ergernis, groeide uit tot een groot fenomeen. In het begin hadden ze direct een naam voor de app : Vero, dat waarheid betekent. En zo groeide het steeds meer en meer tot vandaag de dag. 

 

Hoewel dit allemaal veelbelovend klinkt, zeggen de algemene voorwaarden van het platform iets heel anders. Daar staat namelijk op dat de eigenaar van de app al je content, dus ook je naam en telefoonnummer, zowel intern als extern mag gebruiken. Om niet te vermelden hoe moeilijk het is om de app te verwijderen. De vraag is nu of de app volledig tegen Instagram op kan of zich laat bezwijken.  

 

Geschreven door Daniela Araújo 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *