Een warm hart voor Hachiko


De missie van de Warmste Week liet de leden van Goesthink niet koud. Arteveldehogeschool’s eigen communicatieplatform zette een actie op poten voor de viervoeters van Hachiko vzw, een organisatie die assistentiehonden opleidt.

De sneeuw valt met bakken uit de lucht. Studenten zien eruit als sneeuwpoppen wanneer ze de ingang van campus Leeuwstraat binnenstrompelen. Het is maandag elf november, en leden van Goesthink staan klaar om croque monsieurs te verkopen. Op zo’n koude winterdag verkopen die natuurlijk als warme broodjes. De opbrengst? Zo’n hondertachtig euro.

Ook dinsdag staan de studenten er terug, dit keer met warme wafels die erg gesmaakt worden. Silke Van Havere, die instaat voor de reclame van Goesthink, is tevreden. “Het was een enorm succes. Ondanks het weer was er veel volk op school. We verkochten zo’n dikke tweehonderd wafels  die dag. Hierdoor besloten we op het laatste nippertje om woensdag nog eens wafels te verkopen. Zo verkochten we zo’n extra honderd wafels.”

Woensdag wordt afgesloten met de tweede editie van de Warmste Quiz. Lore Badts, content manager bij Goesthink, noemt het een echt feestje. “De opkomst was deze keer groter dan vorig jaar, en ook de mensen van Hachiko waren partij.”

Afbeelding1

In het totaal verzamelden de enthousiaste leden zo’n 1278 euro ter voordele van Hachiko vzw!

Blogpost geschreven door Eline Timperman

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *