Fashion @Artevelde


Als studenten communicatiemanagement is het belangrijk te communiceren over wie we zijn en dat kan op veel verschillende manieren. Kledij is hier een voorbeeld van. Wij zijn dus op zoek gegaan naar mensen binnen communicatiemanagement die hun persoonlijkheid uitstralen met een leuke en unieke kledingstijl. Hier zijn enkele van onze favorieten:

Cloë, 1COMG

Als studente communicatiemanagement is Cloë niet bang om risico’s te nemen en dat zie je ook aan haar kledingstijl. Haar #OOTD weerspiegelt haar persoonlijkheid en is dé reflectie van hoe ze zich voelt. Nonchalant kiest ze kledingstukken die variëren van Gothic chokers  tot comfy trainingsbroeken. Haar gewaagde stijl doet vaak hoofden draaien in de gangen, iets waar zij zich niets van aantrekt en dat bewonderen wij dan ook aan haar. Wij vroegen ons dan ook af waar ze deze unieke artikels koopt en of ze vaak gaat winkelen. Net zoals haar kledingstijl kunnen we haar favoriete winkels terugvinden verspreid over een grote oppervlakte, ze reist af en toe wel eens naar Maastricht om geld uit te geven in de Bizard. Een andere keer zal ze haar kaart swipen in de Asher, een winkel gesitueerd in een zijstraat van de Langemunt. Ook haalt ze haar onlinebanking bakje soms boven om bestellingen te plaatsen op Large.be. Omdat ze vaak meerdere artikels per keer koopt of bestelt, gaat ze niet zo vaak winkelen. Zodra ze geld op overschot heeft, verwent ze zichzelf met een nieuwe outfit die de lange dagen op school toch net iets interessanter maken.

Cloë

Maxine, 2COMB

Studente Maxine probeert op te vallen tussen haar klasgenoten door opvallende en unieke artikelen te combineren met basics. Ze wil niet conform blijven met de stijlen die nu heersen en kijkt vooral naar wat haar staat en wat ze mooi vindt. Haar kledij weerspiegelt vaak hoe ze zich voelt, ze vertelde ons dan ook dat als ze zich slecht voelt ook betekent dat ze zich slecht(er) kleedt. Om haar uitgaven wat in toom te houden spreidt ze haar kledingbudget en koopt ze elke week wel eens een artikel, vaak vindt ze haar smaak in de Zara. Voor uitjes of feestjes durft ze wel eens haar browser te openen om te surfen op ASOS en kleedjes uit kiezen, verzendkosten zijn voor haar geen probleem, je krijgt dan ook waar voor je geld!

Maxine

Jill, 1COME

Jill heeft zelf moeite om haar stijl te beschrijven in een paar woorden. Dat bewijst maar eens dat haar outfit er elke dag helemaal anders kan uitzien! Ze focust zich vooral op het combineren van kleuren. Ze kiest vaak vrolijke tinten maar soms kan ze ook opteren voor het andere einde van het spectrum en gaan voor zwart- en grijstinten. Ook zij speelt op in haar emoties, een slechte dag betekent dus donkerdere kleuren. Als een echte studente (a.k.a student on a budget) koopt ze geen merken maar maakt ze gebruik van haar portefeuille om Zara’s opbrengsten nog meer op te schroeven. De ‘Twice as Nice’ is ook een go-to van Jill en nu ze in Gent studeert wil ze ook wel eens de wondere wereld van de ‘Think Twice’ ontdekken, fashion on a budget dus. Voor de iets uniekere fashion statements maakt ze gebruik van the world wide web en bestelt ze grote ladingen aan kledij op Zalando. Wat haar niet staat, stuurt ze terug op.

Jill

Georgi, 1COME

Ons eerste mannelijke slachtoffer wist ons te vertellen dat fashion voor hem een manier is om zich te onderscheiden van anderen. Hij richt zich niet op één specifieke stijl maar hij heeft wel een paar artikelen die vaker in de wasmand eindigen dan anderen. Eén van zijn favoriete looks is de combinatie van een lang shirt en een gescheurde broek, zijn grootste inspiratie is dan ook Kanye West. Doordat hij niet zo ver werkt van winkelketen Zara, gebeurt het wel eens dat hij de winkel buiten loopt met nieuwe kledingstukken. De Zara is dan ook de bakermat van zijn stijl en het past ook binnen zijn budget. Georgi koopt zelden kleding online, hij past de stukken liever zodat hij zeker kan zijn van zijn keuze.

Georgi

Alison, 1COMB

Alison zit in het eerste jaar communicatiemanagement. In onze zoektocht naar de meest uiteenlopende kledingstijlen binnen COM sprong zij meteen in ons blikveld. Ze droeg een super leuke combinatie en het is ongetwijfeld een heel comfortabele outfit. Zelf omschrijft ze haar kledingstijl als casual en comfortabel met klasse.  Haar #OOTD weerspiegelt dit ook. Ze zit graag comfortabel in de lessen maar wil er natuurlijk ook steeds goed uitzien. Daarom wilden we weten waar ze haar outfits haalt. Ze gaat één keer per week winkelen en de winkels waar ze altijd langsgaat zijn H&M en Zara. Want ze is van mening dat je er even goed kan uitzien voor een prijsje in plaats van je geld er moet tegen gooien. Telkens wanneer ze gaat shoppen, komt ze met 3-5 kledingstukken naar huis. Online shoppen, daar doet ze niet echt aan mee. Ze verkiest een fysiek winkelbezoek.

Alison

Blog geschreven door Emily Schmitz en Mathilde Jacobs.

YOU MIGHT ALSO LIKE

william-iven-11247-min
Overleef een stage dankzij de Goesthink-survivalgids
April 15, 2017
17453731_10210887538737917_1808019319_o
De cases, wablieft?
March 27, 2017
kari-shea-226153-min
Communicatiemanagement op kot
March 23, 2017
corinne-kutz-211251
FREE WIFI HOTSPOTS IN GENT
March 15, 2017
KAFFEE DE PLANCK
Hotspots rond Kantienberg
March 06, 2017
alisa-anton-70365-min
OEPS, weer te laat?!
March 03, 2017
GLENN DIERICKX
Blogger of the Month: Glenn Dierickx
February 24, 2017
identyfying_skills_needs_360x240
7 skills waarmee je als communicatiemanager kunt uitpakken
November 03, 2016
Heyheyapps
Eventbox: een start-up ondernemer in de kijker!
August 26, 2016

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *